Składniki

Ile tężeje galaretka?

Czas tężenia galaretki uzależniony jest od gramów użytej żelatyny oraz ilości płynu, w którym była rozpuszczona. Aby uzyskać efekt żelujący z zastosowaniem agaru, należy użyć go proporcjonalnie więcej niż żelatyny. Warto wiedzieć, że galaretka jest produktem niskokalorycznym. Jest to sok lub mus owocowy, wymieszany z żelatyną lub agarem i pozostawiony do stężenia w lodówce. Szacuje się, że galaretka owocowa ma około 50 kcal na 100 g. W zależności od użytych owoców i może być ich więcej.

Jakie owoce wybrać do galaretki?

Galaretka najlepiej smakuje z owocami sezonowymi. Sernik na zimno przyozdobiony galaretką z truskawkami to niemal symbol czerwcowych dni. Znanym faktem jest, że świeże owoce kiwi, ananasa, mango i papai zawierają enzymy, z którymi galaretka nie tężeje. Enzymy proteolityczne odpowiedzialne są za rozkład cząsteczek białka. Jednym z przykładów białka jest żelatyna, co tłumaczy problem tężenia. Jeśli bardzo zależy nam na użyciu tych owoców, należy je obgotować, osuszyć i dopiero wtedy zalać galaretką. Ciasta z galaretką, serniki na zimno należy zalewać zimną, lekko tężejąca galaretką. Wtedy będzie pewność, że owoce wetknięte w masę lub ułożone na biszkopcie nie uniosą się na wierzch.

Galaretka to także doskonały dodatek smakowy do kremów na bazie mascarpone lub śmietanki 30%. Najpierw ubijamy lekko mascarpone lub śmietankę, aby nadać im lekkiej konsystencji. Następnie powoli wlewamy, zimną galaretkę.

Polecane przepisy