W kuchni nastał nowy trend – smoothie bowl. To prosta i pyszna potrawa, idealna na śniadanie. To nic innego jak miska wypełniona koktajlem, który posypujemy świeżymi owocami, bakaliami lub płatkami śniadaniowymi.

 

Bogate w witaminy

Smoothie bowl to świetny sposób na uzupełnienie codziennej dawki witamin. Ten sposób sprawdzi się również jako śniadanie dla dzieci – słodkie i kolorowe z pewnością przypadnie im do gustu. Taki lekki posiłek jest także dobrym rozwiązaniem dla osób uprawiających sport. Jeśli rozpoczynamy dzień od ćwiczeń, warto aby poprzedziło go lekkie śniadanie. W dodatku, witaminy z naszej miski smoothie będą się lepiej wchłaniać właśnie dzięki aktywności fizycznej. Tego typu śniadanie, zapakowane w szczelne pudełko lub do słoika, możemy zabrać ze sobą do pracy lub szkoły. Smoothie bowl jest z reguły wegańskie, ponieważ składa się głównie z owoców, płatków śniadaniowych i bakalii.

 

Skomponuj swój smoothie bowl

Przepisów na smoothie bowls jest nieskończenie wiele. Możemy przygotowywać je praktycznie z każdej kombinacji owoców i warzyw, jaka przyjdzie nam do głowy. Mamy tu ogromne pole do popisu w tworzeniu własnych kulinarnych kompozycji. Jeżeli nie mamy wprawy w komponowaniu własnych przepisów, warto zastosować sprawdzony schemat komponowania smoothie bowl.

Na smoothie:

  • 2-3 rodzaje owoców lub warzyw do smoothie
  • trochę płynu np. mleka, wody lub soku

Na posypkę:

  • garść orzechów lub bakalii
  • łyżka nasion, np. chia lub sezamu
  • 2 łyżki płatków śniadaniowych, np. owsianych lub jaglanych
  • garść świeżych owoców

Nasze pomysły na smoothie bowls znajdziecie tutaj i tutaj.

Zobacz też: blender kielichowy w kuchni - pomocnik nie tylko do koktajli

Najlepsze sposoby na jarmuż