Pancake cereal jemy głównie na śniadanie, ale z powodzeniem mogą też zastąpić deser. Naleśniki często jemy także na obiad, więc pankejkowe płatki też się do tego nadadzą.

Co to jest pancake cereal?

Pancake cereal to rodzaj naleśnikowych płatków śniadaniowych. Z ciasta naleśnikowego powstają malutkie placuszki, nieco tylko większe od klasycznych płatków. Po usmażeniu płatki umieszczane są w misce, mieszane z różnymi dodatkami i pałaszowane jak płatki z mlekiem.

Jeśli lubicie naleśniki, to zdecydowanie opcja dla was. Pancake cereal będą smakowały wszystkim wielbicielom słodkich placków, jedzonych na śniadanie.

Czego potrzebujesz do przygotowania pancake cereal?

Aby zrobić pancake cereal nie potrzebujemy wielu produktów spożywczych i kuchennych sprzętów. Możemy się założyć, że większość macie w swojej kuchni. Potrzebna będzie mąka pszenna, jajka, cukier, sól, proszek do pieczenia i masło. Wśród dodatków może znaleźć się jogurt lub mleko, owoce, słodkie posypki, czekolada, bakalie.

Jeśli chodzi o potrzebny sprzęt, wystarczy duża miska i patelnia. Składniki możecie ubić za pomocą zwykłej trzepaczki do ubijania jajek. Gdybyście jednak chcieli, by pancake cereal były wyjątkowo puszyste, mąkę warto przesiać przez sitko, a składniki ubić przy pomocy miksera. Najważniejsza jednak jest dobra patelnia. Musi mieć powłokę nieprzywierającą – najlepiej wybrać też typową patelnię do naleśników, która jest płaska i ułatwi przygotowanie pankejków. W sklepach znajdziecie również patelnie do smażenia pancakes ze specjalnymi otworami, w które wystarczy wlać ciasto. Wtedy wszystkie naleśniczki będą jednakowej wielkości. Przydatne może się okazać urządzenie do robienia naleśników, czyli podgrzewana płaska płyta. Warto mieć również łopatkę do naleśników, która ułatwi ich obracanie na drugą stronę. 

Jak zrobić pancake cereal?

Pancake cereal to w gruncie rzeczy po prostu niewielkich rozmiarów naleśniki. Możemy przygotować je z typowego ciasta naleśnikowego lub wykorzystać ciasto na amerykańskie pancakes.

Ciasto na naleśniki robimy w następujący sposób: do miski wsypujemy szklankę mąki, dodajemy szklankę mleka, jedno jajko i niepełną szklankę wody. Do tego szczypta soli i opcjonalnie cukier. Wszystko mieszamy. W przypadku ciasta na pankejki, dodajemy jeszcze 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia lub sody oczyszczonej – sprawią one, że pancake cereal będą jeszcze bardziej puszyste.

Na czym smażyć pancake cereal? Najlepiej użyć klarowanego masła. Dobrym trikiem jest też dodanie do masy rozpuszczonego masła – wtedy nie będziemy musieli smarować patelni. Na rozgrzaną patelnię wykładamy łyżką niewielkie porcje ciasta i lekko je spłaszczamy. Pieczemy, odwracając co jakiś czas aż do momentu zezłocenia. Pancakes cereal powinny być jak najmniejsze – możecie przygotować je w kilku rozmiarach i sprawdzić, który najbardziej wam odpowiada.

Zobacz także:  Przepisy na naleśniki na słodko

Z czym podawać pancake cereal?

Pancake cereal nawiązują do płatków tylko przez swoją formę. Nie powinniśmy zalewać ich mlekiem czy jogurtem bo szybko zmiękną i zaczną się rozpadać, tracąc swoją puszystość. Możemy za to dodać do nich niewielką ilość gęstego jogurtu lub trochę serka homogenizowanego.

Placuszki podajemy w wersji na słodko. Do miseczki z pancake cereal warto wsypać ulubione owoce, orzechy i rodzynki, kawałki czekolady czy słodką kolorową posypkę. Naleśniki polewamy syropem klonowym lub masłem. To słodka rozpusta, której nikt się nie oprze!

Pancake cereal w wersji fit

Umówmy się – dania modne na Instagramie i w innych social mediach rzadko kiedy są przykładem pełni wartości odżywczych. Pancake cereal są pyszne, ale warto jeść je z umiarem, bo zawierają też dużo cukru i pustych kalorii. Można jednak sprawić, by były nieco zdrowsze. Jak przyrządzić pancake cereal w wersji fit?

Najłatwiejszym sposobem na zmniejszenie kaloryczności i sprawienie, żeby pancake cereal były bardziej zdrowe jest użycie innej mąki niż zwykła pszenna. Spróbujcie zrobić naleśniczki z mąki pełnoziarnistej, gryczanej czy orkiszowej. Do ciasta nie dodawajmy cukru, użyjmy też mleka o niskiej zawartości tłuszczu. Zrezygnujmy ze słodkich dodatków takich jak syrop klonowy, postawmy raczej na owoce i jogurt naturalny.