Każde kolejne badania mięsa dostępnego w Polsce przynoszą polskim konsumentom nową porcję informacji, często obalającą mity utarte na przestrzeni lat. Z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku wieprzowiny. Najnowsze badania ekspertów* potwierdzają, że jakość i wartości odżywcze mięsa wieprzowego poprawiły się na przestrzeni lat. Wyniki badań przynoszą konsumentom nowe fakty o wpływie mięsa wieprzowego i jego przetworów na dietę człowieka. 

Najświeższe badania wykazały, że kaloryczność wieprzowiny znacznie spadła na przestrzeni ostatnich 20 lat. Powodem jest ograniczenie ilości tłuszczu śródmięśniowego oraz ilości i grubości słoniny w wieprzowinie, czego efektem jest jednolita różowoczerwona barwa oraz wyważona kruchość i soczystość kulinarnego mięsa wieprzowego.

Wieprzowina charakteryzuje się korzystnym profilem kwasów tłuszczowych: ma niższą niż 20 lat temu zawartość kwasów nasyconych (tzw. „złego” tłuszczu) i wyższą zawartość kwasów wielonienasyconych (tzw. „dobrego” tłuszczu). Również zawartość cholesterolu w mięsie na przestrzeni ostatnich lat znacznie się zmniejszyła. Proporcja kwasów omega-6 i omega-3 zawarta w wieprzowinie również się poprawiła.

Najnowsze badania dowodzą, że wieprzowina ma więcej witamin E, B1 i B6, niż w przeszłości. Kolejną jej zaletą  jest obniżenie zawartości sodu w porównaniu z wynikami sprzed lat. Publikacja badań może mieć istotny wpływ na decyzje zakupowe świadomego polskiego konsumenta.

poz1

*) Opracowanie wyników badań laboratoryjnych pt.: "Aktualna wartość dietetyczna wieprzowiny, jej znaczenie w diecie i wpływ na zdrowie konsumentów"

Kampania finansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

Organizatorem kampanii jest Związek Polskie Mięso.

poz2