Po książkach "Naturalnie" i "Naturalnie 2" przyszedł czas na "Naturalnie w kuchni", czyli bardzo praktyczną książkę kulinarną z przepisami na zdrowe potrawy. Jak podkreśla autorka, Agnieszka Cegielska, to odpowiedź na pytanie, jak ugotować obiad bez mięsa, bo receptury na dania i przekąski bazują na naturalnych, wegetariańskich składnikach.

Naturalnie w kuchni - koktajle i napoje

Na dobry początek warto wypróbować przepisy Agnieszki Cegielskiej na koktajle energii i zdrowia. Proste połączenia, ale wzbogacone o superfoods takie jak korzeń maca, spirulina czy pokrzywa, pysznie smakują i dodadzą energii. Składniki bez problemu znajdziemy w sklepach i na straganach, w określonym sezonie. Bo to, co podkreśla autorka, to sezonowość i naturalność w kuchni. Warto korzystać z tego, co aktualnie oferuje nam Matka Ziemia. Pyszne propozycje w "Naturalnie w kuchni" to też naturalne napoje i napary zdrowia - propozycje, które nie tylko pysznie smakują, ale przede wszystkim korzystnie wpływają na układ trawienia, a tym samym nasze samopoczucie. Jelita, nasz drugi mózg, podziękują nam za smakowitą dawkę wartościowych składników. I co najważniejsze - przepisy znowu dobieramy do pory roku i naszych potrzeb - przykładowo woda z brzozy z limonką i rozmarynem będzie doskonała na lato, a jesienią i zimą chętnie sięgniemy po przepis na napar z goździkami i imbirem wzmacniający odporność.

Śniadania, zupy i dania główne - naturalnie!

Czas na najważniejsze posiłki dnia. Te również znajdziemy w książce "Naturalnie w kuchni". Zaczynamy od inspiracji na naturalne śniadania - owsianka, ryż z dodatkami czy kanapki na ciepło to tylko początek pomysłów. Ważne, aby o poranku zarezerwować sobie czas na wspólny posiłek z rodziną na powitanie nowego dnia. Pobudzi nasz układ pokarmowy do pracy, dostarczy niezbędnych mikroelementów i witamin, a przede wszystkim doda energii i wprawi w dobry nastrój. Podobnie jak przepisy na odżywcze zupy i dania główne naturalnie wzmacniające naszą odporność - to obiadowe hity, które z przygotujemy z prostych składników. Sycące zupy krem, proste risotto czy zapiekanki - obok takich przysmaków trudno przejść obojętnie. Różnorodność dań znowu daje nam pole do popisu w zależności od sezonu i dostępnych produktów w sklepach czy bazarkach. Nam w oko szczególnie wpadł krem z kalafiora z bazylią i czarny sezamem - zdecydowanie wychodzi za ramy klasycznych zup-krem. Sprawdźcie przepis poniżej!

Krem z kalafiora z bazylią i czarny sezamem

Składniki: 

kalafior
• marchew
• pół batata
• pół świeżej papryki
• 4 ząbki czosnku
• kawałeczek świeżego imbiru
masło klarowane
• kumin
• sól
• świeżo mielony pieprz
• pieprz czerwony
• czosnek niedźwiedzi
suszone pomidory
• prażony słonecznik
• czarny sezam
• świeża bazylia

Przygotowanie:

W garnku rozpuszczamy 2 łyżki masła klarowanego. Wsypujemy pół łyżeczki kuminu i dodajemy wszystkie warzywa wcześniej pokrojone w kostkę oraz czosnek i imbir. Podsmażamy chwilę, cały czas mieszając, dodajemy soli, świeżo mielonego pieprzu i czosnku niedźwiedziego.
Zalewamy wszystko wodą, tak aby przykryła warzywa i gotujemy, aż wszystkie warzywa będą miękkie, później blendujemy. Podajemy z pokrojonymi w kostkę suszonymi pomidorami, prażonym słonecznikiem, świeżą bazylią, czarnym sezamem, najlepiej świeżo zmielonym,
solą i pieprzem.

 

Naturalnie coś słodkiego i do przekąszenia

W książce Agnieszki Cegielskiej nie zabrakło propozycji dla osób, które lubią podjadać - zarówno słodkie, jak i wytrawne rzeczy. Rozdział zdrowe, naturą pachnące dodatki i przekąski to zbiór przepisów na sałatki, przystawki i inne przekąski, które gotowe w kilka chwil, pomogą w sytuacji nagłego głodu pomiędzy posiłkami. Nie będą jednocześnie pustymi kaloriami, a wartościową porcją witamin i mikroelementów. Z kolei rozdział zdrowe słodkości to przede wszystkim naturalne słodkości, czyli owoce pod różną postacią! Poza nimi mamy do wyboru też przepisy na domowe praliny, naleśniki i ciasto. Do wyboru, do koloru!

Kolor i urozmaicenie zdecydowanie przewodzą najnowszej książce "Naturalnie w kuchni". Agnieszka Cegielska zadbała o to, aby składniki były łatwo dostępne, ale połączone razem na talerzu czy zmiksowane do szklanki, od razu przykuwają wzrok!