Uczucie pełnego brzucha, zgaga i mdłości to jedne z wielu objawów, które mogą pojawić się po kilku dniach ucztowania, zwłaszcza jeśli wypijemy kieliszek za dużo. Warto na kilka dni zrezygnować z pikantnych, tłustych i smażonych potraw. Z towarzyszącymi przejedzeniu dolegliwościami można powalczyć domowymi sposobami. Redakcja magazynu "Zdrowie na talerzu" przygotowała 5 trików, które naprawdę działają.

Domowe sposoby na przejedzenie

  1. Zjedz jabłka i jego przetwory. Najlepsze będą lekko kwaskowe i mocno soczyste. Sprawdzą się surowe, upieczone lub w postaci musu, soku czy kompotu.  Przetwory z jabłek z odrobiną cynamonu działają łagodząco.
  2. Wykorzystaj imbir jako naturalny lek. Już w czasach starożytnych wykorzystywany był jako lek na niestrawność. W medycynie wschodniej imbir od tysiącleci wykorzystywany jest jako roślina lecznicza.
    Łagodzi dolegliwości żołądkowe i poprawia trawienie. Możemy dodać go do herbaty lub przygotować napój z miodem i cytryną, który smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno.
  3. Pij zioła i napary. Są sprzymierzeńcem w walce z przypadłościami układu pokarmowego. Mięta, rumianek, anyż, koper włoski i zielona herbata mają zbawienny wpływ na nudności, a odświeżający aromat relaksuje.
  4. Wybierz ziemniaki, ryż i makaron. Produkty lekkostrawne i bogate w skrobię są dobrym wyborem przy wszelkich problemach gastrycznych. Gotowane na parze lub pieczone ziemniaki, ryż i makaron mają neutralny smak i są źródłem dobrych kalorii.
  5. Postaw na napoje. Warto pamiętać o odpowiednim nawodnieniu. Wybierzmy naturalne soki, niegazowaną wodę mineralną i napoje izotoniczne bogate w elektrolity.

Sposoby na przejedzenie - kiedy do lekarza

Jeśli objawy nasilają się lub utrzymują przez długi czas, a także gdy nie ustępują po zastosowaniu domowych środków, warto zwrócić się o poradę. Zdarza się, że trzeba sięgnąć po leki na receptę.