Brzoskwinie – właściwości i kalorie

Brzoskwinie to owoce o niskim indeksie glikemicznym (35), dlatego do diety mogą włączyć je osoby z cukrzycą. Brzoskwinie zawierają sporo błonnika pokarmowego, który ułatwia proces odchudzania – po zjedzeniu 1-2 brzoskwiń w ramach drugiego śniadania, na dłużej poczujemy się syci. Ponadto, brzoskwinie nie są kaloryczne – 100 g brzoskwiń to tylko 30 kalorii (kcal).

Nektarynki – właściwości i kalorie

Kaloryczność nektarynek jest nieco wyższa, a dokładniej 44 kcal (kalorie) w 100 g, ponieważ nektarynki zawierają więcej cukrów prostych.  Nektarynki zawierają  dwa razy więcej witaminy E, zwanej witaminą młodości, niż brzoskwinie. Dlatego warto przygotować odżywcze smoothie z dodatkiem nektarynek lub podawać je do sałatki owocowej. Ponadto podobnie jak brzoskwinie dostarczają sporo potasu (w 100 g jest ok. 200 mg tego pierwiastka).

Brzoskwinie i nektarynki – wykorzystanie w kuchni

Aby pozyskać jak najwięcej cennych składników, najlepiej jeść brzoskwinie i nektarynki na surowo. Sałatka owocowa, koktajl lub smoothie będą dobrą propozycją na letni posiłek. Dla ochłody można przygotować także sorbety brzoskwiniowe lub nektarynkowe. Warto pamiętać, że brzoskwinie z puszki mają znacznie mniej witamin i pierwiastków niż świeże, dlatego starajmy się kupować jędrne, ładne i smaczne brzoskwinie w sezonie. Dotyczy to również nektarynek. Przepisy na brzoskwinie i nektarynki znajdziecie w galerii powyżej.

Zobacz też: Sałatki owocowe są super! 7 pomysłów na lekkie smakołyki

Zobacz także: Przepisy na smoothie