Na co dzień trenerka, blogerka i aktywna mama dwóch dziewczynek. Jak sama mówi, uwielbia gotować, jeść i smakować. Równocześnie stara się żyć aktywnie i zdrowo. Jak to połączyć? Anka Dziedzic swoje triki zdradza w książce „Dieta na luzie”.

Anka Dziedzic i "Dieta na luzie" - najważniejsze zasady

Z własnego doświadczenia wie, jak trudno włączyć motywację do działania i odmówić kuszącego ciasteczka. Podkreśla jednak, że lubi mieć wpływ na swoje życie, na to, co dotyczy jej samej i jej bliskich, na to, jak wygląda i jak się czuje. W swojej książce udowadnia, że dieta nie musi kojarzyć się źle, a jej synonimy jak wyrzeczenia czy głodówki nie mają racji bytu.

O czym należy pamiętać, komponując zdrowy jadłospis? Anka Dziedzic podkreśla ważność pięciu posiłków dziennie. I tak też skonstruowała swoją najnowszą książkę – 5 rozdziałów odnoszących się do 5 posiłków. Całość składa się na 1800 kcal, czyli dawkę energetyczną, która jednocześnie zdrowo nasyci, ale przy odpowiedniej porcji ruchu pozwoli na redukcję wagi. W każdym z posiłków musi znaleźć się odpowiednia porcja białka, węglowodanów i tłuszczów.

 

"Dieta na luzie" i pyszne, wartościowe posiłki

Jako zapracowana mama trenerka dobrze zna trudy dnia codziennego. Pokusy na każdym kroku, brak czasu na gotowanie czy zmęczenie pod koniec dnia nie powinny jednak ograniczać naszych zdrowych wyborów? W wywiadzie dla serwisu kobieta.pl Anka Dziedzic podpowiedziała błyskawiczny koktajl truskawkowy na bazie serka wiejskiego z dodatkiem kurkumy i płatków owsianych, który będzie o niebo lepszą propozycją na śniadanie niż kawa z sieciówki i słodka bułka.

Ekspertka podkreśla też, że zgodnie z zasadą "Feel like yourself" musimy obserwować i słuchać swojego ciała. – Nie dopuszczamy do głodówki. To jest pierwsza zasada. Jeśli jesteśmy zabiegani i nie mamy czasu przygotować pięciu posiłków, to skupmy się na przynajmniej trzech głównych posiłkach i na dwóch mniejszych w postaci przekąsek – owoce, owoce suszone, chipsy naturalne. Pamiętajmy jednak, że fakt, że są zdrowe, nie znaczy, że nie są kaloryczne – powiedziała w rozmowie z kobieta.pl.

Anka Dziedzic kieruje się przesłaniem "Aktywna rodzina to szczęśliwa rodzina". Na jej profilach w social media znajdziemy nie tylko apetyczne przepisy na fit dania, ale też filmiki instruktażowe jak żyć smacznie i aktywnie. Najważniejsza zasada? - Ciesz się chwilą, doceniaj swoje życie, nawet małe wydarzenia i gesty, które powodują, że się uśmiechasz - czytamy na jej profilu na Instagramie.

Zobacz też: ocet jabłkowy - domowy przepis na odchudzanie