Niewiele je się mięsa, zwłaszcza czerwonego oraz tłuszczów zwierzęcych. Używa się dużo ziół oraz czosnku. Można jeść 5 posiłków dziennie, trzeba jednak pilnować, by nie przekraczać 1200 kcal na dobę. Dania można gotować na parze, piec w folii, na grillu.

Wskazane w diecie

  • Ryby i owoce morza ze względu na nienasycone kwasy tłuszczowe oraz jod korzystny dla tarczycy
  • Owoce i warzywa, gdyż zawierają błonnik, składniki mineralne, witaminy
  • Rośliny strączkowe, makaron, ryż są dobrymi źródłami białka, minerałów i błonnika. Je się ich jednak mało.
  • Ciemne pieczywo, ponieważ ma dużo błonnika i składników mineralnych
  • Suszone owoce, orzechy, zalecane z racji witamin.
  • Orzechy są ponadto źródłem dobrego tłuszczu
  • Czerwone wino wytrawne, kieliszek raz dziennie. Obniża poziom "złego" cholesterolu.
  • Oliwa z oliwek zapobiega chorobom serca.

Zabronione:

  • Mięso czerwone (wołowina, wieprzowina), białe tłuste (chrupiąca skórka kurczaka), tłuste wędliny
  • Białe pieczywo i słodycze

Opinia dietetyka

Jedna z najbardziej urozmaiconych, najsmaczniejszych i najzdrowszych diet. Konsekwentne stosowanie się do jej zasad pozwala skutecznie schudnąć, a potem bez trudu utrzymywać pożądaną wagę.

Przykładowy jadłospis na 1 dzień

Śniadanie: 2 kromki chleba żytniego pełnoziarnistego (z dodatkiem soi lub słonecznika), cienko posmarowane margaryną, 50 g wędzonego dorsza, mały pomidor, ogórek

II śniadanie: opakowanie chudego serka homogenizowanego

Obiad:

talerz zupy pieczarkowej gotowanej na włoszczyźnie z odrobiną oliwy z oliwek, 100 g łososia posypanego ziołami prowansalskimi i pieczonego w folii aluminiowej, sałata lodowa doprawiona oliwą z oliwek i sokiem z cytryny

Kolacja: sałatka grecka (średniej wielkości pomidor, sałata, ogórek, pół opakowania sera feta, łyżeczka oliwy), 2 kromki żytniego pełnoziarnistego chleba