Oprócz kawy dodatkowo należy wypijać codziennie 2 litry płynów, ale tylko niegazowanej wody mineralnej i zielonej herbaty. Obiad i kolację można zamieniać w ramach zaleceń na dany dzień. Obiad jemy między godziną 12.00 a 14.00. Kolację należy spożyć najpóźniej do godziny 18.00.

Uwaga, ważne!

Jeśli chcesz, by dieta przyniosła efekty, musisz ściśle trzymać się jadłospisu. Wszelkie odstępstwa, nawet sięgnięcie po gumę do żucia, niweczą efekty diety. Nie można stosować przypraw ani soli.

Opinia dietetyka

Dieta kopenhaska jest kuracją doraźną. Można ją stosować jako dietę "ostatniej szansy", np. przed imprezą. Nie nadaje się na długofalowy program odchudzający. Dostarcza bardzo niewiele energii, zatem często odczuwa się głód. Dlatego niełatwo dotrwać do końca. W jadłospisie niewiele jest witamin i minerałów (po zakończeniu kuracji warto uzupełnić niedobory owocami i warzywami oraz specjalnymi preparatami). Kilogramy znikają wprawdzie szybko, ale później zwykle występuje efekt jo-jo.

Plan 13-dniowej kuracji

 

  • Dzień 1. i 8. (480 kcal)

 

Śniadanie: kubek czarnej kawy (ok. 300 ml) z kostką cukru

Obiad: 2 jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, duży pomidor Kolacja: befsztyk wołowy (200 g), 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

 

  • Dzień 2. i 9. (480 kcal)

 

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru

Obiad: befsztyk wołowy (200 g), 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny, świeży owoc, np. duże jabłko lub grejpfrut

Kolacja: 5 plastrów chudej szynki (np. drobiowej), 2 szklanki jogurtu naturalnego

 

  • Dzień 3. i 10. (410 kcal)

 

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru

Obiad: szklanka gotowanego szpinaku, duży pomidor, świeży owoc, np. kiwi

Kolacja: 2 jajka na twardo, 5 plastrów chudej szynki, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

 

  • Dzień 4. i 11. (515 kcal)

 

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru

Obiad: 2 jajka na twardo, 1/2 kostki twarogu (100 g), duża marchew

Kolacja: 2 szklanki jogurtu naturalnego, pół szklanki kompotu z owoców (ugotowanego bez cukru, owoce zjadamy)

 

  • Dzień 5. i 12. (490 kcal)

 

Śniadanie: duża, starta marchew z sokiem z cytryny

Obiad: duża porcja (300 g) gotowanej chudej ryby (najlepiej dorsz albo pstrąg). Rybę można także usmażyć bez tłuszczu.

Kolacja: befsztyk wołowy (200 g), 5 liści sałaty, 9 różyczek gotowanych brokułów

 

  • Dzień 6. i 13. (900 kcal)

 

Śniadanie: kubek czarnej kawy z kostką cukru, grzanka

Obiad: gotowany, mały kurczak bez skóry (700 g), 5 dużych liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

Kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchew

 

  • Dzień 7. (190 kcal)

 

Śniadanie: kubek czarnej, niesłodzonej kawy

Obiad: kawałek gotowanego, chudego mięsa (100 g), świeży owoc, np. średnia gruszka

Kolacja: nic