Ciasto z cukinią - dietetyczne dla osób liczących kalorie

Będąc na diecie odchudzającej czy jadłospisie o określonej liczbie spożywanych kalorii, także możemy pokusić się na ciasto z cukinią. Przygotujmy jednak jego fit wersję. Dietetyczne ciasto z cukinii powinno być na mące pełnoziarnistej lub orkiszowej, z mniejszą ilością tłuszczu, ale oczywiście z dodatkiem głównego warzywa. Zamiast klasycznego słodzika w postaci białego cukru, postawmy na alternatywne słodzidła np. miód, ksylitol czy syrop klonowy. Ciekawym pomysłem będzie też zastąpienie słodzika owocami - banany i suszone daktyle świetnie się sprawdzą - w ten sposób możemy zrobić fit ciasto czekoladowe z cukinią.

Zobacz też: zamienniki cukru - który jest najlepszy?

Konkurencja dla ciasta - deser lub dżem z cukinią

Cukinia na słodko wcale nie musi brzmieć abstrakcyjnie. Warzywo to idealnie nadaje się nie tylko na ciasto, ale także deser i przetwory. Przykładem jest deser cukiniowy z poziomkami, czyli połączenie galaretki, startej cukinii i sezonowych, słodkich owoców. Dla fanów czekolady będzie z kolei deser cukinia z czekoladą i rumem. Aby zamknąć smak cukinii w słoiku, a jednocześnie go podkręcić, zróbmy dżem - dżem z cukinii z pomarańczą lub dżem cytrynowy z cukinii.

Sprawdź również: Gorąca czekolada - przepis na rozgrzanie