Domowy izotonik - prosty przepis

Izotoniki nawadniają o wiele lepiej niż sama woda. Dlatego polecane są osobom, które regularnie uprawiają sport. Uzupełniają bowiem poziom ważnych pierwiastków w organizmie, takich jak sód, magnez i potas. Ponadto dostarczają cukrów prostych, czyli łatwo przyswajalnej energii. I choć w sklepach nie brakuje gotowych, butelkowanych izotoników, lepszym sposobem będzie przygotowanie ich własnoręcznie. Dzięki temu możemy decydować o smaku napoju i będziemy mieć pewność, że nie ma w nim zbędnego cukru czy wzmacniaczy smaku. 

Wystarczy połączyć litr chłodnej wody z 2 pełnymi łyżkami dobrej jakości miodu. Doprawić sokiem z małej cytryny i małą szczyptą soli. Dodatkowego smaku nadadzą świeże zioła - mięta, tymianek lub estragon.

Zobacz też: domowa lemoniada na kilka sposobów. Chłodzi najlepiej!

Woda smakowa domowym sposobem

Nie bez powodu w restauracjach podawana jest woda mineralna z dodatkiem plasterka cytryny. Cytrus oddaje swój smak do płynu, dzięki czemu możemy raczyć się orzeźwiającym napojem. Możemy jednak pójść o krok dalej. Jeśli znudziły nam się cytryny, wybierzmy np. pomarańcze. Woda z nutą pomarańczy równie smacznie orzeźwi. W sezonie na letnie owoce możemy bazować np. na truskawkach - domowa woda truskawkowa zyska ładny kolor i wyśmienity smak. Woda owocowa zaskoczy nie tylko dodatkiem owoców - świeża mięta czy plasterki imbiru dodadzą jej charakteru i właściwości prozdrowotnych.