Pyszne leczo z kurczaka - najedz sie do syta

To mój własny przepis na pyszne leczo.

dania mięsneleczo

Czas przygotowania:
40 min.
Dla ilu osób:
dla 5 osób
Ocena:

(średnia 4.44 z 200 głosów)

Składniki:

  • 2 piersi z kurczaka
  • 2 duze papryki (czerwona i zółta)
  • 1 duza cukinia
  • 2 marchewki
  • 4 ząbki czosnku
  • przyprawy: ziele angielskie,lisc laurowy,pieprz czarny i ziołowy,bazylia,oregano,majeranek,wegeta,papryka chili(moze być w proszku), papryka słodka,
  • olej badz oliwa
  • śmietana 12% (mała)
  • ryż
  • woda :))

Kuchnia:

Sposób przygotowania:

Posiłek:

Kroki wykonania:

  • Myjemy warzywa, obieramy cukinie,marchew, papryke drylujemy z pestek.
  • Kroimy cukinie w kosttke, papryke w paski, a marchew w plastry.
  • Obieramy 4 zabki czosnku (jak ktos nie lubi mozna sie obejść bez)
  • Piersi z kurczaka kroimy w miare równa kostke
  • Gdy komponenty masz juz przygotowane weż duzy garnek wlej oliwy badz oleju,postaw na ogniu do rozgrzania.
  • Teraz do garnka wrzuć kurczaka, 2 liście laurowe i 2 kulki zioła angielskiego, posyp wszystko wegeta i odrobina slodkiej papryki.
  • Cały czas mieszac gdy mięso zbieleje, dodac 0.2l wody.
  • Gdy woda zacznie sie gotowac, wrzucić papryke i 4 ząbki czosnku,wymieszaj i dolej znów 0,5l wody.
  • Dodaj nieco oregano,bazyli,majeranku,pieprzu, i pieprzu ziołowego.
  • Duś pod przykryciem  ok 10 min.
  • Dodaj cukinie i marchweke,dolej 0,2l wody,papryczke chili najlepiej taką w "kostce smaku" ( mogą byc 2 gdy ktoś lubi bardzo ostre dania )
  • Duś znów 10 min pod przykryciem,
  • Dosyp wegety do smaku oraz duzą ilość slodkiedj papryki.
  • Gdy juz wszystkie składniki są miekkie i zawartość garnka smakuje dobrze (chodzi o odpowiednią ilość przypraw) zagęszczamy wszystko śmietana.
  • Gotujemy ryż.
  • Podajemy na talerzu z ryżem. SMACZNEGO :)
Dodaj do książki kucharskiej
Udostępnij

Zdjęcia użytkowników

Podobne przepisy