Szef kuchni Paweł Suchenek jest związany z gastronomią od ponad dwudziestu lat. Doświadczenie zdobywał w luksusowych hotelach sieciowych w Szwajcarii, Belgii, Wielkiej Brytanii i Armenii. Swoje umiejętności szlifował również w egzotycznym Katarze. Przez 6 lat pracował jako Szef Kuchni w butikowym hotelu The Rialto w Warszawie. Jako Szef Kuchni Crowne Plaza® Warsaw - The HUB oraz Holiday Inn Express® Warsaw - The HUB, Paweł Suchenek będzie dbał o podniebienie gości w restauracji Nova Wola, lobby barze Signature i wyjątkowym The Roof – skybarze znajdującym się na ostatniej kondygnacji wieżowca. Będzie także czuwać nad ofertą bankietową hotelu Crowne Plaza® Warsaw - The HUB, w którym powstała nowoczesna przestrzeń konferencyjna. Specjalnie dla nas odpowiedział m.in. o swoich smakach dzieciństwa (trudno się nie zgodzić z TOP3 szefa) oraz trendach na najbliższy czas, które na stałe wejdą w świat kulinariów. 

Co inspiruje szefa w kuchni?
To zależy, często jest to wiele czynników: trendy kulinarne, miejsce, lokalizacja, wystrój restauracji, historia itd. 

Smak dzieciństwa, o którym nigdy szef nie zapomni to…
Chleb z masłem i cukrem, kogel mogel i rabarbar.

A ulubione comfort food?
Dania z makaronu i oczywiście porządny burger.

Bez jakiego akcesorium w kuchni nie może się szef obejść?
Bez ostrego noża.

Czy jest jakieś danie, którego jeszcze szef nie próbował, a bardzo by chciał – lub np. zjeść znane już danie ale w konkretnym miejscu?

Chciałbym pojechać i spróbować prawdziwego japońskiego sushi. Te polskie/europejskie wersje podobno nie mają nic wspólnego z japońską.

Szwedzki stół czy dania a la carte - czym należy się kierować, ustalając menu w restauracji?

To wszystko zależy od miejsca, gości , naszego pomysłu na biznes i wielu innych czynników. Obie formy mają swoje zalety i wady. Ustalając menu, trzeba to wszystko przeanalizować.

Jakie trendy kulinarne – które być może zostaną z nami na dłużej – widzi szef na 2021? Jakie wartości będą królować w kuchni, jakie produkty zyskają na popularności?

Świadomość konsumencka, ekologia, wege. Ludzie będą wciąż zwracać uwagę na to, co im podajemy i w jaki sposób jest to przygotowane. Ekologia nadal będzie grała dużą rolę; liczyć się będą: pochodzenie produktów, biodegradowalne opakowania oraz przetwarzanie tychże produktów w całości (obierki, nać marchwi, głąby warzyw takich jak brokuł). Wszystko będziemy starali się wykorzystać w daniach lub wytwarzać nowe. Liczyć się będą produkty naturalne i rzemieślnicze.