Nareszcie nadeszła tak długo wyczekiwana wiosna. Jeszcze chwila i wszystko wokół się zazieleni i zapachną pierwsze kwiaty. Nic dziwnego, że nieśmiałe promienie słońca i powiewy ciepłego wiatru zachęcają do wychodzenia z domu, spacerów i spędzania wolnego czasu na łonie budzącej się do życia natury. Wyprawa do lasu czy parku to również okazja do rozruszania naszych zastałych po zimie stawów i mięśni. Gra w piłkę, zabawa w „chowanego” lub wyprawa rowerowa z pewnością nam w tym pomogą. W końcu nie bez powodu mówi się, że ruch to zdrowie, szczególnie jeśli idzie w parze ze zdrowym odżywianiem.

Po zimie nasze organizmy są „uśpione”. Idealny zastrzyk energii da nam wyprawa całą rodziną na piknik czy zorganizowanie ogniska. Aby jednak wycieczka była udana nie można zapomnieć o koszu ze smakołykami, które z pewnością umilą nam czas spędzony z najbliższymi. Niezastąpionymi i najprostszymi przekąskami będą kanapki, których wygląd i smak zależy wyłącznie od naszej twórczej inwencji. Mając do dyspozycji różnorodne składniki możemy wspólnie z „piknikowiczami” wyczarować kilka wiosennych smakołyków:

„Smak wiosny”

Składniki:

kromka pieczywa pełnoziarnistego

przysmak sojowy Orico

rzeżucha lub kiełki

liść sałaty

plasterek szynki

rzodkiewka

ogórek

szczypiorek

Pieczywo przykryć liściem sałaty. Na nim rozsmarować łyżeczkę przysmaku sojowego wymieszanego z kiełkami (to bomba witaminowo-mineralna) lub rzeżuchą. Całość przykrywamy plasterkiem szynki. Kanapkę dekorujemy pokrojoną w plasterki rzodkiewką i ogórkiem oraz szczypiorkiem. Można również zrobić wersję dla dzieci – przystrojenie kanapki układamy w kształcie śmiejącej się buzi.

Nie zapominajmy również o spakowaniu do naszego koszyka piknikowego owoców i soków, które dostarczą organizmowi naturalnych witamin i energii do zabawy. A na deser, zamiast czekoladowych batoników, które pod wpływem ciepła mogą się rozpuścić, idealnym rozwiązaniem będzie kanapka na słodko:

„Owocowy przysmak”

słodka bułka lub kromka pumpernikla

serek tofu Orico

miód

jabłko

gruszka

Serek tofu rozdrabniamy widelcem i rozsmarowujemy na pieczywie. Twarożek dekorujemy plasterkami jabłka i gruszki. Całość polewamy łyżeczką miodu.

Dla miłośników nocy „pod chmurką” proponujemy biwak z rodziną i przyjaciółmi. Atrakcją takiego wypadu na pewno będzie ognisko. Po całym aktywnie spędzonym dniu na świeżym powietrzu nasz organizm będzie domagał się pożywnego posiłku. Dlatego już dzień wcześniej warto zaopatrzyć się w produkty, które będzie można przygotować nad ogniskiem. Tradycyjną pieczoną kiełbaskę można zastąpić szaszłykami z polędwicy. Mięso trzeba jednak wcześniej namoczyć w marynacie z sosu sojowego i dodatków:

Szaszłyki z polędwiczek i boczku

3 polędwiczki wieprzowe

15 plastrów boczku

Marynata:

3 łyżki sosu sojowego Orico, 2 ząbki czosnku, 3 gałązki rozmarynu, łyżka musztardy, 6 łyżek oliwy extra vergine, pieprz

Czosnek należy posiekać a gałązki rozmarynu porwać na drobne kawałki. Wymieszać wszystkie składniki marynaty i włożyć do niej pokrojone w spore kawałki polędwiczki. Wszystko razem jeszcze raz dobrze wymieszać i zostawić na noc w lodówce.

Każdy kawałek mięsa owinąć plastrem boczku i spiąć wykałaczką. Przygotować kilka dobrze zaostrzonych patyków i nabijać na nie mięso. Szaszłyki należy opiekać nad żarem ogniska lub ogniem. Polędwiczki pieką się powoli, dlatego najlepiej zrobić do nich podpórki pod kijek.

Niecierpliwi i bardzo głodni uczestnicy biwaku mogą oczywiście pozostać przy opiekanej nad ogniem kiełbasce i pieczonym chlebku. Wszystkich na pewno jednak ucieszą ziemniaki w mundurkach, które są obowiązkową pozycją „ogniskowego” menu:

Pieczone ziemniaki z masełkami

Składniki:

Upieczone ziemniaki w łupinach (tyle sztuk ilu chętnych na biwaku)

Masełka smakowe TOFU:

• Czosnkowe: serek TOFU Orico twardy, zmiażdżony ząbek czosnku, sok z połówki cytryny, pół łyżeczki oliwy

• Ziołowe: Serek TOFU Orico wędzony, łyżka drobno siekanej natki pietruszki, łyżka drobno siekanego świeżego lubczyku, pół łyżeczki oliwy

• Pomidorowe: pasta sojowa o smaku pomidorowym lub paprykowym, łyżka siekanej świeżej bazylii, tarty ostry ser żółty (2 łyżki), pół łyżeczki oliwy z oliwek

Wszystkie składniki poszczególnych masełek smakowych dokładnie wymieszać i doprawić do smaku (sól, pieprz, oregano). Tak przygotowanymi wcześniej masełkami można nadziewać upieczone i rozkrojone ziemniaki lub smarować pieczywo.