Ubiegła edycja Restaurant Week przyciągnęła rekordowe 93 tysięcy Gości w całym kraju. Towarzyszyła jej szeroka kampania społeczna "#SzanujJedzenie" o wielomilionowym zasięgu. Druga odsłona kampanii dedykowanej promocji zero-waste pod hasłem "#KochajJedzenie" rozpoczyna się właśnie wraz z kolejną edycją Restaurant Weeka. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu uczestnicząc w Festiwalu Goście wspierają niemarnowanie żywności w restauracjach. Restauracje znając bowiem wcześniej liczbę gości i ich menu, kupują dokładnie tyle składników, ile potrzeba. Rezerwacje stolików w festiwalowej cenie 49 zł za trzydaniowe doświadczenie i festiwalowy koktajl (prezent od sponsorów) dostępne są już na www.RestaurantWeek.pl. Ze względu na ogromną popularność z rezerwacją stolika nie warto czekać na ostatnią chwilę.

Miłość przez szacunek do jedzenia

Kontynuacją popularnej kampanii społecznej #SzanujJedzenie zorganizowanej w pierwszej połowie roku jest akcja Restaurant Weeka #KochajJedzenie. - Zachęcamy do dojrzałej miłości do jedzenia, a więc opartej nie tylko na przyjemności, ale też na szacunku i codziennej dbałości o wpływ naszych zwyczajów żywieniowych na środowisko. Nieracjonalne gospodarowanie jedzenie odpowiada bowiem za nawet 1/3 problemów klimatycznych świata - podkreśla Maciek Żakowski, współorganizator.

W ramach promocji świadomej miłości do jedzenia, Restaurant Week radzi - KOCHAJ JEDZENIE!

1. Szanuj - przechowuj świadomie i mądrze

2. Dbaj każdego dnia - rozsądnie planuj posiłki

3. Zdobywaj z sercem - kupuj mniej i częściej

4. Nie wyrzucaj - zamrażaj, susz, rób koktajle

5. Dziel się - z bliskimi i potrzebującymi

6. Zabieraj do domu - nie zostawiaj resztek w restauracji

7. Nie marnuj - uczęszczaj na Festiwale z wcześniejszym wyborem menu

Kolacje i podróże do wygrania

Zgodnie z festiwalową tradycją festiwalowi towarzyszą liczne konkursy z nagrodami. W głównym konkursie fotograficznym do wygrać można rejs LOT-em do Włoch, nocleg w Casa Maria Luigia Massimo Bottury oraz kolacja w Osteria Francescana*** (wielokrotnie nagradzanej jako najlepsza restauracja świata). W konkursie recenzenckim natomiast do wygrania jest bezpośredni rejs LOT-em do Indii. Konkursowe instrukcje oczekiwać będą na festiwalowych stolikach.

Pięć lat na fali

Jesienna edycja Restaurant Week to także czas podsumowań. W okresie pięciu lat od pierwszej lokalnej warszawskiej edycji Festiwal urósł do miana największego i najpopularniejszego wydarzenia kulinarnego w kraju (a także jednego z dwóch największych festiwali restauracyjnych na świecie). Festiwale Restaurant Week Polska zgromadziły w tym czasie przy stołach ponad 700 tysięcy Gości, którym zaserwowano około 2 milionów dań. Liczba Polaków niejadających w restauracjach spadła w tym czasie o ponad 20%.