Wyrabianie w sobie nawyku picia wody bywa na początku trudne, dlatego warto zastosować pomocne triki, które ułatwiają przyzwyczajenie się i utrzymanie regularności. Jakie są sposoby na picie wody? Zebraliśmy dla Was banalnie proste wskazówki, dzięki którym szybko i bezproblemowo nauczycie się wypijać odpowiednią ilość wody w ciągu dnia. 

Pij wodę ze smakiem

Jeśli ciężko jest nam wypijać duże ilości wody ze względów smakowych, możemy łatwo rozwiązać ten problem, przygotowując pyszne wody owocowe. Wystarczy wrzucić do dzbanka lub karafki plastry cytryny, limonki lub pomarańczy, a do tego listki świeżej mięty. Do takiej mieszanki doskonale sprawdzą się drobne owoce, takie jak borówki amerykańskie, porzeczki czy winogrona. Jeśli dodamy mrożone owoce, dodatkowo posłużą one jako kostki lodu. Innym pysznym pomysłem na smakową wodę jest dodatek plasterków ogórka i garści świeżej bazylii. Taka owocowo-ziołowa woda ma nie tylko walory smakowe, ale i estetyczne. Dzbanek pełen świeżych owoców i ziół pięknie wygląda, stając się ozdobą stołu. 

W podobny sposób możemy zrobić również domowy izotonik, czyli napój z dodatkiem elektrolitów. Wystarczy dodać do wody sok z cytryny, imbir, odrobinę miodu oraz szczyptę soli. Taka woda nie tylko doskonale smakuje, ale także uzupełnia wszystkie minerały, które tracimy podczas wysokich temperatur oraz w trakcie wysiłku fizycznego. 

Podaj wodę w pięknym wydaniu

Mówi się, że "jemy oczami" i przekłada się to również na picie. Prostym trikiem na lepsze nawadnianie w ciągu dnia jest więc podanie jej w estetyczny sposób. Woda przelana do pięknego dzbanka czy ozdobnej karafki pięknie prezentuje się na stole, dzięki czemu chętniej po nią sięgamy.

Innym prostym trikiem, który wielu z nas ułatwia nawadnianie, jest picie przez słomkę. Ten mały szczegół uatrakcyjnia każdy napój i sprawia, że częściej sięgamy po każdy kolejny łyk. Wybierając słomki, należy jednak zwracać uwagę na tworzywo, z jakiego zostały wykonane. W trosce o planetę zawsze decydujmy się na słomki papierowe, bambusowe, a nawet takie wykonane z makaronu! Innym praktycznym i ekonomicznym rozwiązaniem są metalowe słomki wielokrotnego użytku, które możemy z powodzeniem myć i stosować przez długi czas! 

Miej wodę zawsze przy sobie

Kolejnym banalnie prostym rozwiązaniem, aby pić odpowiednią ilość wody w ciągu dnia, jest zabieranie jej ze sobą na wynos. Aby nie produkować nadmiernych ilości plastiku, najlepiej zainwestować w wielorazową butelkę, którą sami będziemy napełniać. Dodatkowo wybierając piękną, designerską butelkę czy bidon, która cieszy nasze oko, automatycznie chętniej sięgamy po nią regularnie przez cały dzień. W ofercie wielu sklepów znajdziemy szeroki wybór wzorów i kolorów butelek, wykonanych z przeróżnych tworzyw. Zależnie od naszych preferencji, możemy wybrać taką z zakrętką, dzióbkiem czy ze słomką. Innym fantastycznym rozwiązaniem są butelki z filtrem, które możemy napełniać wodą prosto z kranu. 

Zakończ i rozpocznij dzień szklanką wody

Szybkim i łatwym rozwiązaniem na odpowiednie nawodnienie, jest wypijanie szklanki wody na początek i koniec dnia. Mając przygotowaną szklankę wody na nocnym stoliku przy łóżku, automatycznie wypijamy 250 ml wody zaraz po przebudzeniu oraz tuż przed snem. Dzięki temu banalnie prostemu trikowi szybko wyrabiamy w sobie nawyk i serwujemy sobie dodatkowe pół litra wody każdego dnia. Co więcej, nasz organizm szybko przyzwyczaja się do tej czynności, a my szybko zauważamy różnicę zarówno w higienie naszego snu, jak i w porannym samopoczuciu. 

Skorzystaj z pomocy aplikacji

Ostatnim sposobem na wykształcenie w sobie nawyku picia wody, jest ustawianie budzików i przypomnień lub zainstalowanie specjalnej aplikacji na telefon. Wciąż powstają coraz to nowsze aplikacje skierowane na wyrabianie nawyku picia wody. Wszystkie działają w ten sam sposób, alarmując nam co jakiś czas, że nadszedł czas na wypicie wody. Wśród różnorodnych wersji możemy wybrać między innymi Aqualert, Hydro Coach, Water Tracker, Water Time, Waterbalance czy Hydro.

Dlaczego warto pić wodę?

Woda jest potrzebna naszemu organizmowi do wszystkich procesów życiowych. Codziennie wydalamy ją z moczem, oddechem i potem, więc niezwykle ważnym jest, aby regularnie uzupełniać jej rezerwy. Należy pamiętać, że utrata zaledwie 2% płynu okołokomórkowego powoduje spadek energii organizmu aż o 20%! Zbyt gęsta krew nie jest w stanie wystarczająco dotlenić mózgu, w konsekwencji czego pojawia się zmęczenie, senność, kłopoty z koncentracją, a nawet omdlenia.

Co więcej, niedobór wody w organizmie to nie tylko gorsze samopoczucie, ale i uszczerbek na urodzie. Wysuszona od wewnątrz cera traci elastyczność i blask. Gdy organizm jest odwodniony, zwalnia też tempo przemiany materii i proces spalania tłuszczu, przez co znacznie trudniej jest nam utrzymać wagę i walczyć z cellulitem. 

Ile wody dziennie powinniśmy wypić?

Zapotrzebowanie na wodę jest rzeczą bardzo indywidualną, ale przyjmuje się, że na każde 10 kg masy ciała powinniśmy wypijać szklankę wody dziennie (jeśli ważysz 60 kg, jest to 6 szklanek, czyli 1,5 l wody). W czasie upałów i podczas wysiłku fizycznego, gdy mocno się pocimy, należy oczywiście zwiększyć tę dawkę co najmniej o 1/3. 

Pijcie wodę na zdrowie- dosłownie i w przenośni! Zadbajcie o odpowiednie nawodnienie w trosce o swój organizm, a szybko zauważycie, że będzie funkcjonował lepiej niż kiedykolwiek! Dzięki powyższym wskazówkom łatwo wyrobicie w sobie nawyk i już po kilku tygodniach wasze ciała same będą upominać się o wodę, a Wy intuicyjnie będziecie sięgać po kolejną szklankę.