Domowe chipsy - domowa salsa

Jeśli już zdecydujemy się na przygotowanie domowych chipsów - czy to na patelni w głębokim tłuszczu, czy w piekarniku, pora na przygotowanie dodatków. Chipzy ziemniaczane, a nawet chipsy buraczane, marchewkowe lubią sosy i dipy. Niestety, często przez to rośnie ich kaloryczność, ale możemy kontrolować to spożywając mniejszą porcję lub wybierając zdrowsze alternatywy. Pieczmy zamiast smażyć, a ulubiony sos czosnkowy zróbmy na bazie jogurtu naturalnego. Dla podkręcenia smaku warto zrobić też ostrą salsę z pomidorów lub sos serowy.

Zobacz przepis na: sos czosnkowy do chipsów i nie tylko

Nie tylko chipsy, czyli ciecierzyca jak popcorn

Jeśli przejadły nam się już domowe chipsy smażone w głębokim tłuszczu lub pieczone w piekarniku z dodatkiem ziół, to warto wypróbować innych, równie chrupiących przekąsek. Szczególnie takich, które zrobimy w kilka chwil, a będą dużo zdrowsze. Doskonałym pomysłem jest popcorn z... gotowanej ciecierzycy. Chrupiąca pieczona ciecierzyca to jeden z najpopularniejszych pomysłów na wege przekąskę - do jej przygotowania wystarczy bowiem odrobina oleju kokosowego i szczypta ulubionej mieszanki przypraw, z naciskiem na słodką i ostrą paprykę. Jeszcze smaczniejsza będzie, jeśli przed pieczeniem pozbawimy ugotowane ziarna skórki, a do pieczenia dodamy granulowany czosnek. Pycha!

Zobacz:  Przepisy na sos serowy