Świeże i z kartonu

Soki ze świeżych warzyw warto wyciskać samemu w domowej sokowirówce. Można też korzystać z bogatej oferty gotowych soków. W ostatnich latach znacznie zwiększył się wybór smaków. Oprócz znanego od dawna soku pomidorowego mamy m.in.doskonałe mieszanki wielowarzywne przyprawione łagodnymi ziołami lub ostrymi przyprawami. Picie tych soków to rozwiązanie bardzo praktyczne dla osób zabieganych, które dużo czasu spędzają w pracy i nie mają możliwości, by do każdego posiłku przygotować porcję świeżych warzyw lub owoców.

5 razy dziennie dla lepszego samopoczucia i stanu zdrowia

Warzywne soki wzbogacają dietę w: wapń, żelazo, magnez oraz potas, które utrzymują równowagę kwasowo-zasadową i mają działanie odkwaszające. Najważniejszy z minerałów – potas – reguluje gospodarkę wodną organizmu, zapobiega obrzękom, obniża ciśnienie krwi i wspomaga serce. Sok pomidorowy, zawierający najwięcej potasu i sporo witamin z grupy B, to lekarstwo na stres. Zapewnia prawidłową pracę nerwów i mięśni, uspokaja, zapobiega rozdrażnieniu, co z kolei wpływa na znacznie lepsze ogólne samopoczucie. Sok pomidorowy jest też cennym źródłem likopenu. To jeden z najsilniejszych przeciwutleniaczy, który skutecznie niszczy szkodliwe wolne rodniki, chroniąc przed przedwczesnym starzeniem się komórek. Zmniejsza też ryzyko zachorowania na raka gruczołu krokowego – prostaty. Likopen służy także ochronie przewodu pokarmowego, np. żołądka, jelita grubego i odbytnicy. Soki warzywne zawierają również inne ważne antyoksydanty: witaminę E (opóźnia starzenie się organizmu, działa przeciwmiażdżycowo i wspomaga pracę serca), beta-karoten (zapobiega nowotworom, poprawia wygląd skóry i włosów) oraz witaminę C, która podnosi odporność na infekcje i wzmacnia organizm.

Szklanka soku pomidorowego z odrobiną tabasco stawia na nogi nawet po źle przespanej nocy!