Przepisy kulinarne
Ilość przepisów w serwisie: 32903

Wróć   Forum Mojegotowanie.PL > Pogaduchy o wszystkim

PIEKARNIK ELEKTRYCZNY a ciasta

Pogaduchy o wszystkim

Odpowiedz

Narzędzia wątku Wygląd
Stare 04-01-2010, 22:59
latimeria latimeria jest nieaktywny
Junior Member

Domyślnie PIEKARNIK ELEKTRYCZNY a ciasta

Witam! Jestem początkującą gospodynią, próbowałam dzisiaj po raz pierwszy upiec sernik wg następującego przepisu:
1 kg półtłustego podwójnie zmnieloneo twarogu
5 jaj
2 szklanki cukru
2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
10 dag masła
2 łyżki kakao
łyżka tłyszczu i 2 łyżki bułki gtartej do formy

Oddzieliłam żółtka od białek. Żółtka wymieszałam z 1/2 cukru i masłem, dodawałam stopniowo ser, miksowałam.Po 10 min wsypałam mąkę ziemniaczaną, miskowałam. Ubiłam pianę z białek, dodałam resztę cukru, miksowałam i wymieszam delikatnie wszystko ze sobą.Do 1/3 masy dodałam kakao i warstwy wylałam do formy. Nastawiłam piekarnik na 180 stopni, góra-dół, termoobieg i po nagrzaniu piekłam 50 min - trochę nawet ponad. Efekt - góra spieczona a w środku sernika wszystko pływało!!!
Nie potrafię znaleźć błędu...Proszę doświadczonych o pomoc.
Odpowiedz z cytatem
Stare 04-01-2010, 23:35
Kazik45 Kazik45 jest nieaktywny
Senior Member

Domyślnie Re: PIEKARNIK ELEKTRYCZNY a ciasta

Nie wiem jaki masz piekarnik (firma), moje Ślubne Szczęście i ja nie nastawiamy GÓRA/ DÓŁ tylko: temperaturę i termoobieg. Nastawiając "górę" i "dół" (ciemne paski na obudowie to te wskaźniki właśnie, włączyłaś tzw "dopiekacze". Są jeszcze grilliowe, to są te z wężykiem.
Nastawiłaś na 180 stopni ... nieco chyba za dużo, przy pieczeniu z termoobiegiem trzeba minusować o 15-20 stopni podaną temperaturę, chyba że w przepisie jest podana temperatura z zaznaczeniem, że z termoobiegiem.